söndag 12 oktober 2008

Virus och baciller

Jaha, då var det dax igen. Med dagis följer alltid virus och baciller i släptåg. Personalen på sonens förskola ringde i torsdags och berättade att han hade ont i huvudet och kändes varm. Jag kastade på mig och stumpan kläder och skyndade iväg för att hämta honom. Hann inte mer än stanna hemma på parkeringen förrän han utbrister: mamma - jag måste kräkas!! Som väl var hann han ur bilen i alla fall, stackarn. Var rejält dålig hela fredagen, men i morse var han i mina ögon friskförklarad. Tidigt, tidigt kom han in till oss och hoppade upp i vår säng - för att prata. Han är ju ett pratsamt och frågvist litet barn i vanliga fall, och nu hade han en hel dags pratbehov uppdämt. Men efter ett par timmars pratstund hade det värsta väl avhandlats (trots att mamma och pappa nog mest svarade, mmmm och hmm). Sedan har det varit "fullt ös - medvetslös" som gällt. Jag har verkligen panisk förskräckelse för magsjuka, så jag klunkar i mig Coca Cola, som sägs ha en motverkamde effekt. Sambon tog en rejäl Whiskey istället. Vi får väl se hur vi klarar oss, men jag hoppas bara att lillan inte blir dålig.

Inga kommentarer: