måndag 6 oktober 2008

Hösten visar sig från sin bästa sida


Jag och dottern har varit ute i stort sett hela dagen och bara njutit av solen, den friska klara luften och alla vackra färger på träden! Varje år blir jag liksom lite förvånad över att det faktisktkan vara så himla underbart även på hösten. Tänker mig annars att höst=regn och rusk.

Egentligen är det ju riktigt mysigt när kvällarna mörkar och man kan tända levande ljus och krypa upp i soffan med en kopp the när ungarna har somnat.

Och blir det för mycket mörker och ruskväder, kan man ju ändå glädjas åt att årets höjdpunkt - julen-kommer som en räddande ängel och lyser upp höstmörkret. Jag är barnsligt förtjust i julen och går in för den med liv och lust!
Hos Granne med Selma finns en utlottning med en finfin vinst- en julklappspåse - som jag mer än gärna vill vinna. Skynda er att vara med ni också!!!

Inga kommentarer: