tisdag 14 oktober 2008

Virus och baciller, del 2

Vaknade i morse och insåg att dottern var febrig och hängig. Jag som precis börjat tro på att hon inte hade blivit smittad av storebror. Än så länge är hon hyfsat pigg mellan varven, men sov middag i flera timmar idag. Hon som nästa aldrig sover middag ordentligt längre.
Får väl se om det här kommer att bli en hel följetong eller om detta kan få vara avslutande kapitel. Man går ju så smått och bara "väntar" på att själv bli sjuk (not). Jag är nog en så'n där riktig hypokondriker som känner efter alldeles för mycket, och som tar till åtgärder direkt! Jag har nu satt in det tunga artelleriet och chockar kroppen med stora doser VITLÖK och C-VITAMIN. Nära och kära runt mig ler lite skeptiskt, men mina små husmorsknep brukar ofta fungera. Om det beror på att jag tror så starkt på dem, eller att de faktiskt fungerar spelar ju mindre roll. Kan man hålla sig frisk (eller mindre sjuk) är det värt all möda!!!!!

Inga kommentarer: