måndag 27 oktober 2008

Ont i halsen :-(

Vaknade i morse och hade rejält ont i halsen. Jag hade verkligen inte tänkt spendera min sista vecka av föräldraledighet med att ligga sjuk i sängen, så jag
gav mig direkt på att försöka kurera detta innan det fått fäste. Hoppas innerligt att det kommer att hjälpa.

Delar här med mig av ett bra tips för onda halsar:

Koka upp 1 dl vatten och tillsätt 1 tsk salt.
Låt svalna lite, och gurgla sedan halsen ordentligt (svälj INTE ner).


Hjälper inte detta kan man ge sig på dunderkuren med äppelcidervinäger.

Koka upp 1 del vatten, och tillsätt sedan 1 del äppelcidervinäger (det är alltså en 50-procentig blandning). Gurgla halsen och svälj ner om det går. Den här kuren är vidrig, och det är nära att en del kommer tillbaka upp om man lyckats svälja lite, men jag har lyckats häva riktigt eländig halsont med den.
Ont ska med ont förgöras, säger alltid min mamma, och det ligger nå´t i det....

Inga kommentarer: