söndag 19 oktober 2008

På promenad genom sta´n

Idag har jag haft en heldag på sta´n, med stumpan i vagnen och en god väm vid min sida. Ändå har jag bara shoppat fem fina stearinljus att piffa upp sovrummet med! I lugn och ro har jag istället ägnat mig åt att TITTA och FUNDERA. Sökt INSPIRATION och PLANERAT för julklappsinköp. Hur ofta har man som småbarnsförälder tid att ägna en hel lördag på att bara strosa runt? Inte ofta. Och med tanke på att det är alldeles för mycket månad kvar i slutet av pengarna, passade detta alldeles utmärkt idag.

När vi blev hungriga lunchade vi god mat (fast säkert inte så kalorisnål...) på en fullsatt restaurang där tiden säkert stått stilla de senaste 30 åren! I en småstad stänger butikerna
kl 14.00, så efter det styrde vi kosan mot parken och strandpromenaden, och sedan mot alla små gator och gränder. Känns som vi gick på promenad igenom hela sta´n, gata upp och gata ner, utforskade närmiljön, och bara VAR en stund. Det började regna, men vi brydde oss inte så mycket. Tänk att en dag utan MÅSTEN kan göra så mycket för välbefinnandet! Jag känner mig faktiskt lite re-kreerad (kan man säga så???) och avslappnad. Tack för sällskapet, Mulle Meck!!!

Inga kommentarer: