tisdag 28 oktober 2008

Nostalgitripp bland leksaker

Till min stora glädje och förtjusning, har det visat sig finnas bortglömda "skatter" i mina föräldrars förråd! "Skatterna" är gamla leksaker som sparats sedan jag och min bror var små. En del saker har vi plockat fram till barnen, men det finns en hel del kvar i gömmorna, som jag inte har sett på många, många år.

Det är förvånande att både brorsan och jag varit så pass aktsamma om våra leksaker att de är i så pass gott skick som de är!? Ännu mer förvånande är att de flesta klassiska leksaker som jag lekte med som liten inte har ändrat sig särskilt mycket i mode och design på 30 år!

Här kommer några axplock:

Den här dockservisen har inte bara jag lekt med som barn, den har även min mamma haft när hon var en liten flicka på 50-talet!


Smurfarna har gjort "come back" idag, men den här kaffeservisen är sedan tidigt 80-tal.


Även dessa små stekpannor är från början av 80-talet, när orange var en modefärg

Dockan är 30 år gammal, och klänningen (som är lika gammal) har min mormor "Mimmi" sytt för hand.






Inga kommentarer: